fbpx

Kursets primære fokus er at give dig værktøjer til at håndtere dine bekymringer og katastrofe-tanker, så du bringer dig selv i en mere ressourcefuld tilstand.

Eksamensangst handler oftest om, at særlige tanker får lov at fylde. Når fokus er på frygt for fiasko, katastrofe-tanker og bekymringer om, hvordan eksamen mon skal gå, sender hjernen signal om, at der er fare på færde. Det sætter gang i en fysisk reaktion, der kan være voldsomt ubehagelig. 

Måske er du en af dem, der kører dig selv op, og oplever eksamensperioden som en hård tid, der bare skal overstås, fordi nerver og bekymringer fylder rigtigt meget? Det kan være, at du kender til de der ubehagelige symptomer som uro, høj puls, hjertebanken og koldsved. 

Kursets deltagerprofil

  • Du går i gymnasiet eller på en videregående uddannelse, eller måske afslutter du folkeskolens afgangsprøve
  • Du er nervøs for dine foranstående eksaminer
  • Du har sandsynligvis tidligere oplevet, at ”klappen er gået ned” – eller at du har haft ubehagelige symptomer som uro, høj puls, hjertebanken eller koldsved, når du har skullet præstere, lave fremlæggelser eller gå til eksamen. 
  • Du har et ønske om at kunne tøjle din nervøsitet og bruge din energi konstruktivt, så du kommer godt igennem eksamen. 
  • Du er motiveret for at tage værktøjer til dig og øve dig, så du får nye færdigheder og opnår de resultater, du ønsker.

Kurset er opbygget på den måde, at du kan se det i etaper, i det tempo, du har lyst til. Vi har suppleret med materialer, du kan downloade og læse, som støtte og til inspiration. Du får også en række gode tips og forslag til, hvordan du kan tilrettelægge din læseferie. 

Udbytte 

  • Indsigt i hvordan dine tanker påvirker din tilstand og din adfærd forud for og under eksamen
  • Bevidsthed om, hvordan du genvinder kontrollen over din opmærksomhed, så frygt og bekymringer ikke tager magten over dig – og påvirker din evne til at præstere
  • Indsigt i hvordan du tilrettelægger din læseferie, så du får det optimale ud af din tid – og styrker din fysiske og mentale balance. 
  • Konkrete værktøjer/øvelser til at håndtere din frygt, katastrofetanker og bekymringer om eksamen
  • Konkrete værktøjer/øvelser til at holde fokus og skifte fokus 
  • Konkrete værktøjer/øvelser til tanke dig selv op med ressourcer

Efter kurset kan du

  • Tage kontrol over din opmærksomhed
  • Flytte dit fokus udad, så du ikke dvæler ved bekymringer og katastrofe-tanker
  • Holde fokus på den opgave, du er i gang med 
  • Bruge mindre tid på ”overtænkning”

Efter kurset har du viden om 

  • Hvordan du kan planlægge din læseferie, så du får mest muligt ud af din tid 
  • Hvordan du kan styrke din fysiske og mentale balance i læseferien
  • Hvilke ressourcer der er vigtige for dig i en eksamens situation 

Pris

Kurset koster 987,- kr og du kan få adgang med det samme her